خدمات پس از فروش

علل خرابی اینورتر

گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک با داشتن کادری مجرب، با تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیر اینورتر و تعمیر سافت استارتر کمک شایانی به صنعت نموده است. این شرکت مطابق با استاندارد های روز دنیا خدمات خود را به مشتریان ارایه می دهد. هم اکنون این شرکت در حال همکاری با معادن، صنعت سیمان، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع فولادی، صنایع كاغذ و بسته بندی، آب و فاضلاب و … می‌باشد. شرکت فنی مهندسی درخشش الکتریک با متخصصین با تجربه در زمینه آموزش، نصب، راه اندازی و پارامتر دهی و تعمیر اینورتر ها و سافت استارتر ها و همچنین با برگذاری دوره‌های آموزشی در داخل شرکت و محل کارخانجات، گامی بلند در جهت رشد و ارتقای صنایع کشور برداشته است.

گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک آماده ارایه خدمات در زمینه تعمیر اینورتر های AC و DC همچون برند های زیر به شما مشتریان عزیز می‌باشد:

تعمیرات مدل های مختلف اینورتر:

تعمیر اینورتر زیمنس (SIEMENS)
تعمیر اینورتر اشنایدر (Schneider)
تعمیر اینورتر ای بی بی (ABB)
تعمیر اینورتر هیوندای (Hyundai)
تعمیر اینورتر یاسکاوا (Yaskawa)

و….

علل خرابی

علت خرابی اینورتر :

اینورترها در مواقع خرابی، دارای حالات مختلفی می‌باشند که در هنگام مشاهده چنین مشکلاتی، حتما نکات خاصی را باید در نظر گرفت. در این مطلب به بعضی از این علل خرابی درایوها اشاره کرده ایم:

  • اینورتر در موقعی که به مشکل برخورد کرد، به طور کلی روشن نشود.
  • اینورتر روشن می‌شود و همه چیز به ‌نظر سالم است ولی با اعمال فرمان موتور کار نمی‌کند.
  • هنگامی که  فیوز ورودی اینورتر وصل شود،فیوز بازهم قطع شود.

حالت بعدی اینکه اینورتر روشن می‌شود ولی هنگامی که فرمان RUN داده می‌شود یا حتی بدون دادن فرمان بر روی LCD ارور یا فالت دیده می‌شود.

اگر با چنین حالتی برخورد کردین چند حالت زیر را در نظر بگیرین:

  • ممکن است برق در ورودی اینورتر وجود نداشته باشد، پس باید علت را در برق ورودی برطرف شود.
  •  اگر ولتاژ  ورودی به اندازه راه اندازی اینورتر نباشد و مقدار آن پایین تر باشد. مقدار  آن ‌را با ولت‌متر اندازه‌گیری کنید.
  • در برق ورودی متصل را چک کنید و یا تجهیزات متصل به آن مانند کنتاکتور ها و…
  • معمولا در نمایشگر اینورتر خطای قطع فاز ورودی دیده می‌شود.
  • اگر مشکلی در برق فاز ورودی دیده نشد و مطمئن شدید مشکل از آن نیست. علل خرابی مربوط به ساختار داخلی اینورتر است و درایو باید به کارگاه تعمیرات منتقل شود.

خرابی در ورودی اینورتر:

حالت بعدی علل خرابی که قابل بررسی است، که با وصل کردن فیوز ورودی اینورتر، فیوز اصلی به سرعت قطع می‌شود. مشکلاتی که در این حالت اتفاق می‌افتد می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • اتصال کابلی که مابین اینورتر و الکتروموتور وجود دارد دچار مشکل شده است.
  • کنتاکتور ورودی خراب یا مستهلک شده باشد.
  • در اینورتر اتصالی به وجود آمده باشد.
  • اینورتر روشن می‌شود و همه چیز بدون مشکل می‌باشد، ولی هنگامی که فرمان به الکتروموتور داده میشود، درایو کار نمی‌کند.

 

علل خرابی اینورتر ها

[fusion_button link=”https://prd.derakhsheshco.com/category/automation-industrial/inverter/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”large” stretch=”no” shape=”round” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]خرید اینورتر[/fusion_button]

خرابی در خروجی اینورتر:

برای پیدا کردن علل خرابی در این حالت باید به بررسی موارد زیر پرداخت:

  • اتصال خروجی ترمینال های W,V,U اینورتر با موتور چک شود.
  • معمولا در نمایشگر اینورتر خطای قطع فاز خروجی، (SPO) دیده می‌شود. که این خطا برای هر درایو متفاوت است.
  • پارامتر فرمان‌های کنترلی به دستگاه را مجددا بررسی کنید. حالت دیگر می‌تواند خرابی شفت موتور باشد که بار را راه اندازی می‌کند. ممکن است شفت موتور نتواند اصلا حرکت کند.

اگر به دلایلی که در بالا ذکر شد نباشد درایو عیوب داخلی پیدا کرده است و باید برای تعمیر به کارگاه منتقل شود.

حالت بعدی، اینورتر روشن می‌شود ولی با اعمال فرمان RUN یا  بدون اعمال فرمانی، LCD ارور یا فالت، نشان می‌دهد.

در این حالت، باید به دفترچه راهنمای درایو قسمت ارورهای دستگاه را مطالعه کنید. با بررسی فالت اعلامی و تنظیم پارامترها ممکن است ایراد اینورتر برطرف شود ولی اگر مشکل حل نشد. دستگاه را برای تعمیر به کارگاه تعمیرات انتقال دهید. هنگامی که دستگاه درحال کار کردن است، اروری مانند اضافه ولتاژ و اضافه جریان و اضافه بار و… مشاهده شد. می‌توانید کابل متصل به الکتروموتور قطع کرده و مجددا دستگاه راه اندازی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *