آموزش

بهترین مولتی متر

مولتی‌متر یکی از ابزارهای اندازه‌گیری است که برای اندازه‌گیری مواردی ازجمله ولتاژ، مقاومت اهمی و جریان الکتریکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از بین تمام برندهای موجود، شاید پیداکردن یک مولتی متر خوب ارزان کمی دشوار باشد.

 

مولتی‌متر چیست؟

 

مولتی متر یا اندازه‌گیر ولتاژ، جریان و مقاومت، یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت الکترونیک و برق است. مولتی‌مترها معمولا شامل یک صفحه‌نمایش دیجیتال، یک دسته و یک یا چند پایه هستند. این ابزارها می‌توانند برای اندازه‌گیری ولتاژهای متناوب و مستقیم، جریان‌های متناوب و مستقیم، مقاومت، خازن، فرکانس و دما استفاده شوند.

برخی مولتی‌مترها دارای قابلیت‌های دیگری مانند تست دیود، تست پیوستگی و تست ترانزیستور هستند. در کل، یک مولتی متر خوب ارزان ابزاری بسیار کاربردی برای اندازه‌گیری و تست مدارهای الکتریکی محسوب می‌شوند.

 

مولتی متر خوب و ارزان

 

تلفن های تماس با کارشناسان فنی و فروش 74208000-021 (30 خط)

 

تفاوت آمپرمتر و مولتی‌متر

 

تفاوت اصلی بین آمپرمتر و مولتی‌متر در کاربرد آن‌ها و نوع اندازه‌گیری است. آمپرمتر برای اندازه‌گیری جریان به‌کار می‌رود و به‌طورمعمول به‌صورت سری با مدار مورد نظر اتصال داده می‌شود. مولتی‌متر یک ابزار ترکیبی خواهد بود که برای اندازه‌گیری ولتاژ، جریان و مقاومت استفاده می‌شود.

 

انواع مولتی‌متر

 

به‌طورکلی، 4 نوع مولتی متر در بازار وجود دارند. هنگام خرید مولتی متر شما باید با توجه‌به ویژگی‌های هر کدام از انواع مولتی‌مترها، ابزار موردنیاز خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب یک برند خوب نیز برای خرید یک مولتی متر خوب ارزان بسیار حائز اهمیت است.

 

آنالوگ

  • این نوع از ابزار شامل یک صفحه، عقربه، یک انتخاب‌کننده، تعدادی پورت، پتانسیومتر تنظیم صفر و سیم‌های رابط است.
  • با استفاده از این نوع مولتی‌مترها، مقادیر اندازه‌گیری‌شده توسط دستگاه به‌صورت آنالوگ و با استفاده از عقربه نشان داده می‌شود.

 

دیجیتال

 

  • این دستگاه‌ها دارای صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی هستند که نتایج اندازه‌گیری را به‌صورت دقیق و واضح نمایش می‌دهند.

 

رومیزی

 

  • این نوع دستگاه دقت بالایی دارد و در آزمایشگاه‌ها و محیط‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

انبری

 

  • این ابزار به ما کمک می‌کند تا جریان عبوری از یک عنصر را بدون نیاز به سری‌کردن آوومتر با عنصری در مدار اندازه‌گیری کنیم.

 

 

مولتی متر خوب و ارزان

بهترین مدل‌های مولتی متر

 

پیداکردن یک مولتی متر کاربرپسند بستگی به نیازها و پیشرفت‌های فنی خاص شما دارد. با این‌حال، در بازار موجود، چندین مارک معروف و مورداعتماد درزمینه مولتی‌مترهای دیجیتال وجود دارند، از جمله: مولتی‌متر CEM، مارک فلوک و مارک ویکتور.

این مارک‌ها به‌دلیل کیفیت بالا، دقت زیاد، قابلیت‌های پیشرفته و مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی، موردتوجه قرار گرفته‌اند. با توجه‌به شرایط پیشرفته آنان، می‌توان آن‌ها را یک مولتی متر خوب ارزان دانست.

 

مولتی متر خوب ارزان

 

مولتی‌متر CEM

 

یکی از تولیدکننده‌های مطرح در بحث مولتی‌متر، برند CEM است. محصولات این شرکت از جمله مولتی متر CEM، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مولتی‌مترهای دیجیتالی CEM یکی از تجهیزات حرفه‌ای پرتابل صنعتی محسوب می‌شوند که بر اساس استاندارد EN61010-1 (استاندارد ایمنی تجهیزات برقی) ساخته شده‌اند.

این مولتی‌مترها، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند اندازه‌گیری ولتاژ، جریان، مقاومت، فرکانس و دما برخوردار هستند. این تجهیزات صفحه‌نمایش دیجیتالی دارند که نتایج اندازه‌گیری را به‌صورت دقیق و واضح نمایش می‌دهند.

به‌دلیل رعایت استانداردهای ایمنی، این مولتی‌مترها برای استفاده در محیط‌های صنعتی و تجاری مناسب هستند. اگر به‌دنبال یک مولتی متر قیمت مناسب با کارایی و عمر مفید بالا هستید، می‌توانید به برند CEM اعتماد کنید.

 

جمع‌بندی

 

مولتی‌متر یک وسیله قدرتمند برای اندازه‌گیری مقادیر فیزیکی است. انتخاب یک مولتیمتر خوب ارزان کار ساده‌ای نیست. باید با توجه‌به نیازهای خود و ویژگی‌های مختلف برندهای موجود در بازار یک ابزار مناسب انتخاب نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *