خدمات پس از فروش

تعمیر کلید مینیاتوری

برای اطلاع از نحوه ی تعمیر کلید مینیاتوری ابتدا بهتر است به معرفی مختصری از انواع کلید اتوماتیک پرداخت. کلید مینیاتوری ، یا با نام انگلیسی (Miniature Circuit Breaker)، تجهیز الکترومکانیکی است که برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر جریان های زیاد طراحی و تولید شده است. این کلید در واقع مدار را در برابر خطرات ناشی از اضافه بار یا اتصال کوتاه محافظت می‌نماید.

در سالیان قبل پیش از استفاده ار کلیدهای قطع کننده از فیوزها استفاده می‌شد. طرز عملکرد این فیوزها به این صورت بود که هنگامی که جریان بیش از حد تحمل فیوز از آن رد می‌شد سیم فیوز با گرم شدن سریع و ذوب شدن آن مدار متصل را قطع میکرد و مانع از آسیب رسیدن به الباقی تجهیزات مدار می‌شد.

تعمیر، انواع کلیدهای اتوماتیک، تعمیر تجهیزات اندازه گیری:

گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک با داشتن کادری مجرب، با تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیر تجهیزات اندازه گیری، تعمیر کلید مینیاتوری ، تعمیر اینورتر، الکتروموتور و سافت استارتر کمک شایانی به صنعت نموده است. این شرکت مطابق با استاندارد های روز دنیا خدمات خود را به مشتریان ارایه می دهد. هم اکنون این شرکت در حال همکاری با معادن، صنعت سیمان، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع فولادی، صنایع كاغذ و بسته بندی و … می باشد.

شرکت فنی مهندسی درخشش الکتریک با متخصصین با تجربه در زمینه آموزش تعمیر کلید های مینیاتوری، نصب، راه اندازی و پارامتر دهی و تعمیر اینورترها و سافت استارترها و همچنین با برگزاری دوره های آموزشی در داخل شرکت و محل کارخانجات، گامی بلند در جهت رشد و ارتقای صنایع کشور برداشته است.

تعمیر کلید مینیاتوری

 

خرید کلید مینیاتوری

هنگامی که قصد خرید کلید مینیاتوری را دارید، باید به یکسری نکات مهم برای انتخاب درست کلید دقت نمایید. مهم ترین پارامتر هنگام خرید این محصولات که باید به آن دقت نمود، مدت‌ زمان قطع کلید مینیاتوری است، توجه بسزایی کنند. این مورد در اصل مشخص‌کننده‌ی این موضوع است که چه مدت‌ زمان طول خواهد کشید تا کلید مینیاتوری بعد از تشخیص مشکل یا آسیب عمل کند.

چگونه کلید مینیاتوری مناسب انتخاب کنیم؟

کلیدهای مینیاتوری شامل تقسیم بندی‌های مختلفی هستند. که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آن‌ها انجام می شود. در هنگام انتخاب کلید مینیاتوری باید بسته به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، کلیدی انتخاب شود که علاوه بر قطع تمام جریان های ناخواسته، حفاظت لازم را برای سیستم فراهم کند، در غیر این صورت خسارت های زیادی به تجهیزات، مدارات و جان انسان ها وارد می شود.

 

تعمیر کلید مینیاتوری

تعمیر کلید مینیاتوری
دسته بندی کلیدهای مینیاتوری:
  • کلیدهای مینیاتوری بسته به بازه ی قطع جریان تعریف آن‌ها به دو دسته کاری تندکار و کندکار دسته بندی می‌شوند.
  • کلیدهای تندکار محدوده قطع جریان کمتری دارند و بعد از تغییر اضافه جریان، با تاخیر بسیار کمی، مسیر جریان اضافه را قطع می کنند.
  • کلیدهای کندکار، نسبت به کلیدهای تندکار، محدوده قطع جریان آن‌ها بیشتر بوده و سرعت قطع آهسته تری دارند، با تاخیر بیشتری عمل می کنند و به طبع در اضافه جریان بیشتری فرمان قطع را صادر می کنند.
  •  از این دسته از کلیدها بیشتر برای مدارهایی استفاده می شود که نیاز به حفاظت بیشتری دارند.
  • اصولا مداراتی که با موتورها در ارتباط هستند، به این دلیل که در این مدارات جریان راه اندازی بالاست و علت استفاده از کلید مینیاتوری کندکار این است که تاخیر در عملکرد آن‌ها باعث قطع سریع موتور به محض راه اندازی نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *