خدمات پس از فروش

آموزش تنظیم اینورتر اشنایدر

برای نصب و راه اندازی اینورتر اشنایدر (تله مکانیک)، بهتر است یکسری موارد مهم را به یاد داشته باشید، تا درایو بتواند راندمان و کارایی بالاتری برای شما ارائه دهد، برای کار با هر اینورتر بعد از سیم‌بندی قدرت، با توجه به پارامترهای تنظیمی درایو ،باید سیم‌بندی فرمان را به درستی انجام داد.

 

سیم بندی قدرت اینورتر اشنایدر

 

در دفترچه راهنمای (MANUAL) هر دستگاه، حتما مدار بخش فرمان آن مدل، ارائه شده است، در تصویر زیر می‌توانید، ورودی و خروجی و نحوه ی اتصالات را برای نصب کردن، مشاهده فرمایید که به چه صورت می‌باشد، بعد از آن در این مطلب، به شرح تنظیمات پارامترهای کاربردی می‌پردازیم:

برای کار با هر درایو، با توجه به پارامترهای کاربری مورد نظر، باید سیم‌بندی فرمان اینورتر با توجه به ورودی، خروجی‌های درخواستی و تنظیمات مورد نظر،انجام داد.

در تصویر زیر شمایی کلی از سیم‌بندی قسمت فرمان این مدل را قرار داده‌ایم.

 

ترمینالهای اینورتر اشنایدر

اینورتر اشنایدر مدل ATV61:

درایوهای تله مکانیک با مدل‌های و کاربری‌های گوناگون طراحی و ساخته شدند. مدل های اینورتر محصولات این شرکت با نام Altivar یا به طور اختصار ATV استفاده می‌شوند. مدل ATV61  در محدوده ی توانی 0.75 الی 315 کیلووات در سری تکفاز و سه‌فاز طراحی و ساخته شده است.

مقدار دهی تنظیمات پارامترهای هر درایوی معمولا از روی کی پد آن درایو انجام می‌شود و هر درایوی برای پارامتر دهی دارای شاستی های گوناگون برای ذخیره و رفتن به زیر پارامترهای دیگر دارد که اکثرا طراحی در هر دستگاهی با نوع اینورتر دیگر متفاوت می‌باشد. کی پد های اشنایدر اکثرا از نوع گرافیکی می‌باشند.

 

کی پد اشنایدر

کی پد اینورتر اشنایدر ATV61

اینورتر های تله مکانیک مدل ATV61 دارای یک دکمه ENT  و دکمه هایی جهت جابه‌جایی در بین زیر روال‌های بین پارامترها و تغییر در مقادیر آن‌ها می‌باشد. که تنظیمات با این دکمه‌ها انجام می‌گیرد.

برای ورود به گروه پارامترها باید شستی ENT را فشار داده و با دکمه‌های فلش بالا و پایین، در بین پارامتر جابه جا شد و به پارامتر مورد نظر رسید. بعد از آن برای وارد شدن به هر گروه پارامترها و ذخیره پارامتر مورد نظر، ENT را فشار دهید. برای خروج از پارامترها از شستی ESC استفاده کنید.  دکمه‌های F1 و F2 و F3 و F4 برای توابع عملیاتی تعبیه شده اند که میتوان توابع عملیاتی برایشان تعریف کرد.

[fusion_button link=”https://prd.derakhsheshco.com/brands/schneider-electric/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”large” stretch=”no” shape=”round” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]خرید اینورتر اشنایدر[/fusion_button]

حروف اختصاری خطاهای رایج اینورتر ATV61:

زمانی که هر درایوی دجار مشکلی می‌شود معمولا در کی پد دستگاه یکسری حروف به اختصار نمایش داده می‌شود که هر کدام از این کدها، در هر اینورتری معرف یک ERROR خاص می‌باشد.

در تصویر زیر برخی از فالت‌ها و مفهوم آن‌ها نمایش داده شده است:

تنظیم پارامترهای اصلی درایو تله مکانیک مدل ATV61:

برای دسترسی به زیر گروه های باید پارامترهای زیر را تنظیم کرد به عنوان مثال:

اینورترهای اشنایدر دسته گسترده ای از پارامترها و تنظیمات را دارا می‌باشد:

  • دسترسی به پارامترهای ابتدایی یا basic نظیر پارامترهای مانیتورینگ، پسورد، راه‌اندازی اولیه و ریست کارخانه از پارامترهای گروه (bAS)استفاده می‌شوند.
  •  دسترسی به پارامترهای استاندارد یا Standard که قابلیت دسترسی به همه منوها را می‌دهد. این دسته از پارامترها با حروف (Std) نشان داده می‌شوند.
  •  دسترسی به پارامترهای پیشرفته یا Advanced که قابلیت اختصاص چندین عملکرد را به ورودی‌های دیجیتال می‌دهد.

تنظیم ران و استاپ درایو:

  • تنظیم ران واستاب،فرکانس که در این مدل با CTL مشخص می‌شود، باید گزینه CD1 را تغییر داد.
  •  استارت و استپ از طریق ترمینال می‌باشد.(tEr)
  •  استارت و استپ از طریق HMI (کی پد گرافیکی) (LCC)
  • استارت و استپ از طریق فرمان شبکه مدباس (Mdb)
  •  استارت و استپ از طریق فرمان شبکه کن (CAn)
  •  استارت و استپ از طریق کارت ارتباطی (nEt)
  •  کنترل از طریق اپلیکیشن با کارت مربوطه (App)
تنظیم مرجع فرکانس:
  • تنظیم ران واستاب،فرکانس که در این مدل با CTL مشخص می‌شود، باید گزینه FR1 را تغییر داد.

Mdb: فرمان رفرنس فرکانس از طریق شبکه مدباس.
(CAn) فرمان رفرنس فرکانس از طریق فرمان شبکه کن.
(nEt) فرمان رفرنس فرکانس از طریق کارت ارتباطی.
(App) کنترل از طریق اپلیکیشن با کارت مربوطه

(پارامتر Accelaration) یا پارامتر افزایش سرعت:

  • تنظیم زمان افزایشی سرعت که در این مدل با SIM مشخص می‌شود، باید گزینه ACC را تغییر داد. این پارامتر باتوجه به کاربری که برای درایو تعریف میشود از حالت مینیمم فرکانس به ماکسیمم  مقدار، قابل تنظیم است.

 

(پارامتر Decelaration) یا پارامتر کاهش سرعت:

  • تنظیم زمان کاهشی سرعت که در این مدل با SIM مشخص می‌شود، باید گزینه DEC را تغییر داد.این پارامتر باتوجه به کاربری که برای درایو تعریف میشود از حالت ماکسیمم فرکانس به مینیمم مقدار  قابل تنظیم است.

 

بازگشت به تنظیمات کارخانه:

برای برگشت اینورتر به تنظیمات کارخانه، پارامتر گزینه FCS به زیر گروه پارامتر GFS، و بعد از آن  گزینه FRY انتخاب شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *