خدمات پس از فروش

کلید اتوماتیک اشنایدر

ساختمان داخلی کلید اتوماتیک اشنایدر

ساختمان داخلی کليد اتوماتیک اشنایدر از سه کنتاکت اصلي، کنتاکت هاي فرعي (کمکي) و کنتاکت هايی که جرقه ­گير هستند، درست شده است. دانستن و اطلاعات کافی داشتن در مورد کلید اتوماتیک در طراحی از سیستم های الکتریکی بسیار قابل اهمیت است. جنس بدنۀ کليد اشنایدر و کلید کمپکت اشنایدر از موادهای بسیار محکم و قابل اطمینان ساخته شده است. از ویژگی‌های کلید اتوماتیک اشنایدر، می توان به ابعاد کوچک و پشتیبانی از حفاظت‌های مهم برای یک مدار در کلید اشاره کرد.

در این مطلب به بررسی بعضی از قابلیت های کلید اتوماتیک می‌پردازیم:

حفاظت های موتوری

حفاظت تجهیزات فشار ضعیف در قسمت های مسکونی، اداری، تجاری و ساختمان های صنعتی دارای قابلیت اندازه گیری، پردازش و نمایش اطلاعات بر روی صفحه نمایشگر کلید یا روی درب های تابلو مدیریت تأسیسات الکتریکی با ارتباط به نرم افزارهای مانیتورینگ در شبکۀ مدباس ( Modbus)

کلید اشنایدر SCHNEIDER براساس طبقه بندی جریانی:

کلید اشنایدر در دو نوع مدل  NSX و NS تولید شده اند. این کلید ها بر اساس بازۀ جریان و قدرت قطع آن ها به دو دسته تقسیم شده اند.

بازۀ جریان کلید اتوماتیک اشنایدر در حدود 16 الی 1600 آمپر تقسیم بندی می باشد.

هر دو نوع کلید اتوماتیک اشنایدر شامل مدلهای سه پل و چهار پل می باشد که با داشتن تجهیزات جانبی، قابلیت کاری در کلیه سیستم های برق رسانی و محافظت از رنج وسیعی از لوازم مصرفی را دارند.

 

کلید اتوماتیک اشنایدر

مدل های کلید اتوماتیک سری NSX:

  • کلید اتوماتیک سری NSX از16 تا ۶۳۰ آمپر و با قدرت قطع 25 الی70 کیلو آمپر تولید شده اند و برای مصرف کنندگان ارائه شدند.
  • کلید های سری NS در بازۀ جریان 800 تا 1600 آمپر و و در قدرت قطع ۵۰ و ۷۰ کیلو آمپر روانه بازار شده است.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر (schneider)

  • MCCBکلید اتوماتیک کمپکت
  • ACB – کلید اتوماتیک هوایی
  • MCB – کلیدهای مینیاتوری
  • MPCB – کلیدهای حافظ موتور
  • RCCB – کلید های محافظ جان

معرفی انواع کلید های اتوماتیک (schneider)

کلید اتوماتیک کمپکت با نام اختصاری MCCB برگرفته از عبارت Molded Case Circuit Breaker، یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار می باشد که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار در موتورها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده های دیگر مورد استفاده قرار داده می شود.

کلید اتوماتیک اشنایدر

 

ACB: کلید  SCHNEIDER هوایی

کلیدهای اتوماتیک هوایی یا ACB که برگرفته از اول واژه های Air Circuit Breaker، از سری کلیدهای اتوماتیک، بوده است که نوعی قطع کننده اتوماتیک فشار ضعیف می‌باشند که در جریان های بالا، در ورودی تابلو برق های فشار ضعیف قرار داده می شوند. کار اصلی کلیدهای هوایی اول از همه سوئیچینگ و دومی حفاظت از مدار می باشد. به عبارت دیگر کلیدهای هوایی شبکه را نیز مورد محافظت خود قرار می دهند و در حالت هایی همچون افزایش یا کاهش ولتاژ، اتصال کوتاه شدن شبکه کاهش یا افزایش بیش از حد فرکانس، افزایش حرارت دستگاه ها در برابر عبور جریان بیش از حد و یا اضافه بار (OL)، از سنکرون خارج شدن ژنراتورها و غیره، از شبکه به خوبی محافظت می‌کنند.

حفاظت این کلید ها هم تحت دو صورت مغناطیسی و حرارتی می باشد. کلید اتوماتیک هوایی پس از انجام عملیات می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک دوباره وارد مدار شود. کلید هوایی نسبت به سایر کلیدهای اتوماتیک فشار ضعیف، محدوده ی جریانی بالاتری را پوشش داده اند و به همین دلیل، در ورودی تابلوها به کار می روند.

MCB : کلیدهای SCHNEIDER مینیاتوری

کلید مینیاتوری مدارهای الکتریکی را در برابر جریان های بیش از حد و غیرمجازی که به وجود می آید محافظت می‌کند، طرز عملکرد این دستگاه به این صورت است که اگر جریانی بیش از جریان اسمی یک مدار از فیوز عبور نماید، برای حفظ امنیت و جلوگیری از اتصال کوتاه شدن جریان برق را خیلی سریع قطع می کند.

 

MPCB : کلیدهای SCHNEIDER حافظ موتور

این کلید ها برای حفاظت موتور ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کلید های حافظ موتور معمولا” تا ۱۰۰ آمپر ساخته شده اند. همچنين برای موتور های تا 55کیلو وات بسیار مناسب اند.

 

RCCB : کلید های محافظ جان اشنایدر

کلید های محافظ جان نوعی کلید می باشد که با مقایسهٔ جریان سیم‌های رفت و برگشت، این کلید به این صورت عمل میکند که در حالتی که بین جریان رفت و برگشت اختلافی باشد مدار را باز می‌کند. در حالت عادی باید مقدار جریان مسیر رفت با  مقدار جریان برگشت به صورت یکسات باشد، اگر به هر دلیل اختلافی بین جریان سیم فاز و نول (در مدارهای تکفاز) به وجود می آید کلید محافظ جان کار خواهد شد و مدار را قطع میکند. همچنین این دستگاه جریان‌های نشتی کوچکی را که توسط فیوزها نمی‌توانند شناسایی شوند و موجب و زمینه‌ساز آتش سوزی می شوند را شناسایی می کند.

گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک مجری تعمیر اینورتر، تعمیر تجهیزات اندازه گیری، تعمیر الکتروموتور، راه اندازی و نصب انواع اینورترها و الکترو موتورهای صنعتی و خانگی در ایران می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *