خدمات پس از فروش

دلایل داغ شدن پمپ آب

پمپ آب خانگی مناسب | اینورتر برای پمپ آب

جالب است بدانید با آن که پمپ آب خانگی، با آب خنک سرو کار دارد. اما زمانی که داغ شود، آب فراوان هم نمی‌تواند جلوی این داغ شدن را بگیرد. از آن‌جایی که وقتی جریان برق وارد الکتروموتور می شود، تولید گرما می‌کند، بنابراین داغ شدن پمپ آب یک امر کاملا طبیعی بشمار می‌رود.

داغ شدن پمپ آب خانگی به دلیل ایجاد اتصالی در مدار

هنگامی که جریان برق به الکتروموتور پمپ وارد می شود، ممکن است بعضی از اوقات به دلایل مختلفی، یک اتصالی در سیم پیچ بوجود آید. این اتصالی مسیر جریان برق را کوتاه خواهد کرد و در نهایت شرایط لازم برای ایجاد یک میدان مغناطیسی مناسب را تامین نمی‌کند. این وضعیت ممکن است سبب نیم سوز شدن سیم پیچ شود به همین دلیل، امکان داغ شدن موتور پمپ آب وجود دارد.

داغ شدن پمپ آب به دلیل خرید دستگاه بی کیفیت

خرید دستگاه‌های بی کیفیت و یا حتی کارکرده نه تنها می‌تواند پول شما را دور بریزد، بلکه می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. بسیاری از افراد برای این که می‌خواهند هزینه کمتری صرف کنند، اقدام به خرید اجناس چینی و با کیفیت بسیار پایین می‌کنند. که در واقع می‌توان از آن‌ها با عنوان پمپ‌های یکبار مصرف نام برد.
این گونه پمپ‌ها به دلیل آن که دارای قطعات تقلبی و بی کیفیت هستند، خیلی سریع به علت استهلاک شدید آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. حتی ممکن است بدنه پمپ در همان روز اول استفاده، به صورت غیر طبیعی داغ شود.
همچنین در این گونه پمپ‌ها، سیم پیچی‌های ضعیف و غیر مسی هم وجود دارد. بنابرین باید انتظار این را داشته باشید که بعد از مدتی پمپ شما دچار سوختگی شود.

 

داغ شدن پمپ آب

 

تعمیر الکتروموتور

 

ایجاد بار اضافی و بالا رفتن گرما

هنگامی که دستگاه پمپ آب خانگی خریداری می کنید، نکاتی بر روی پلاک آن درج شده است که در واقع سیستم حفاظتی دستگاه شما را بیان می‌کند، بدین معنا که بیشتر از ظرفیتی که روی پلاک درج شده نباید آن را بکار برد.
چنانکه بار موتور افزایش پیدا کند، جریان الکترونیکی که به سیم پیچ وارد می شود، نیز بالا می رود. همانطور که اگر با یک ماشین بالا خواهد رفت، بکار بردن پمپ آب، برای پمپاژ سیال در ارتفاع غیر استاندارد نیز می‌تواند سبب داغ شدن و در نهایت سوختن دستگاه شما شود. برای رفع این مشکل کافی است، بار اضافی را از روی موتور بردارید. اگر پمپ شما نمی‌تواند، آب را به طبقات بالا پمپاژ کند، باید از یک نوع با قدرت توانی بالاتر استفاده کنید.

استفاده از اینورتر پمپ آب:

یکی از راه هایی که باعث کمتر آسیب دیدن به پمپ آب خانگی میشود این است که از اینورتر ها یا کنترل کننده دور موتور استفاده کرد. به وسیله این دستگاه که هم در نوع صنعتی برای کنترل پمپ های صنعتی و هم برای کنترل و بهینه استفاده کردن انرژی در مصارف خانگی تولید شده است، میتوان فشار کمتری به پمپ و الکتروموتور وارد آورد و هم در مصرف برق صرفه جویی بسزایی نمود.

 

بکار نبردن منبع آب

بسیاری از افراد با انجام دادن یک کار غیر قانونی و استفاده نکردن از منبع ذخیره آب قبل از پمپ خیال می کنند زرنگی کردند، غافل از این که این عمل آن‌ها نه تنها یک کار غیر قانونی محسوب می شود و دارای پیگیری قانونی است، می‌تواند سبب آسیب رسیدن به دستگاه نیز بشود. در واقع هنگامی که فشار آب لوله اصلی کم است یا مخزن شما کوچک است، پمپ به صورت خشک کار می کند. همین امر، سبب افزایش گرمای پمپ به صورت خشک کار می کند. یکی از راه های کنترل بهتر، استفاده از اینورتر برای پمپ آب برای روشن و خاموش کردن مدار به هنگام نبود آب در مخزن ذخیره آب می‌باشد. باید بدانید که مهمترین دلیل داغ شدن پمپ آب نیز همین مورد است.

پمپ آب خانگی

خرابی کلید گریز از مرکز

در داخل دستگاه پمپ آب خانگی ، دو نوع سیم پیچی وجود دارد، یکی اصلی و دیگر فرعی یا کمکی. در واقع سیم پیچی فرعی نیز مانند سیم پیچی اصلی، در دریافت جریان کمک می کند، که به این فرآیند کلید گریز از مرکز هم گفته می شود. برای این که متوجه شوید سیم پیچی کمکی سالم است یا خیر، باید به نویزهای کنتاکت توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *