آموزش

مشاوره خرید اینورتر

مشاوره خرید اینورتر | اینورتر قیمت مناسب

قبل از خرید اینورتر های فرکانسی، شما باید اول از همه، هدف از خرید اینورتر را بدانید که برای چه دلیلی قصد خرید این دستگاه صنعتی پر کاربرد را دارید. تا با دانستن این اطلاعات، به دنبال اینورتر قیمت مناسب مورد نیاز خود باشید. پس ابتدا به یک تعریف کلی از اینورتر و نقش آن در صنایع مختلف می‌پردازیم، این دستگاه‌ها نوعی از کنترل کننده‌های دور و راه انداز  الکتروموتور که با تغییر همزمان فرکانس و ولتاژ کار می‌کنند. این دستگاه ها را عموم مردم، با نام درایو در بازار می‌شناسند. سرعت گردش شفت موتور به‌ طور مستقیم با ولتاژ و فرکانس موتور در ارتباط است،که این تغییرات به مقداری که ولتاژ و فرکانس افزایش پیدا می‌کند، سرعت گردش موتور را نیز بیشتر می‌کند. زمانی که باری به موتور الکتریکی متصل است، به فرکانس و ولتاژ کمتری نیاز دارد، می‌توان از اینورتر برای پایین آوردن ولتاژ و فرکانس استفاده کرد.

 

کاربرد اینورتر در صنعت های مختلف:

اصولا عملکرد الکتروموتورها به این صورت است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی حرکتی درآورد. هر حرکتی که با الکتروموتور انجام می‌شود، با استفاده از اینورتر می‌تواند به حرکتی کنترل‌شده‌تر و هوشمندانه‌تر و قابل برنامه ریزی تبدیل شود. برخی از برندهای مطرح جهانی درایو یا کنترل کننده دور موتور : ABB ، SIEMENS و اشنایدر می‌باشد. از پرکاربردترین کاربری‌های مورد استفاده اینورتر در صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالمیل، نوار نقاله
  • دستگاه برش، جمع کن و بازکن
  • بالابرها، سنگبری
  • پمپ‌ها، فن
  • جرثقیل، آسانسور
  • اکسترودر، دستگاه تزریق
  • رنگرزی، میکسر، پرکن
  • صنایع نورد
  • دستگاه نساجی، سنگ شکن
  • پله برقی، تاورکرین
  • سانتریفیوژ

حتما هدف خود را از انتخاب اینورتر مشخص کنید که به چه دلیل می‌باشد، اینورتر:

  • باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مصرفی
  • ایجاد محدودیت انتخابی برای جریان راه‌اندازی موتور الکتریکی
  • تنظیم سرعت و گشتاور به مقدار دلخواه
  • قطع کردن آنی با توجه کاربری های صنعتی

 

اینورتر قیمت مناسب

 

انتخاب توان متناسب با بار برای خرید اینورتر

برای انتخاب توان اینورتر متناسب با بار مورد نظر باید به نکات زیر دقت نمود: بارهایی که به وسیله اینورتر کنترل می‌شوند در دو دسته ی تقسیم می‌شوند: گشتاور ثابت و گشتاور متغیر. بارهای گشتاور ثابت نیاز به گشتاور راه اندازی بالایی دارند و نیز باید ظرفیت جریان اضافه بار آن‌ها نیز زیاد باشد. از جمله بارهای گشتاور ثابت، بار هایی مانند جرثقیل‌ها،کانوایرها، آسیاب‌ها، اکسترودرها، آسانسور و تاور و… می‌باشند. بارهای گشتاور متغیر نیاز به گشتاور راه اندازی پایینی دارند ولی تحمل  ظرفیت اضافه جریان آن‌ها هم کم می‌باشد. بار گشتاور متغیر شامل بارهایی مانند پمپ ها و فن‌ها و میکسرهای با کاربری ساده می‌باشند.

 

مشاوره خرید اینورتر مناسب

[fusion_button link=”https://prd.derakhsheshco.com/category/automation-industrial/inverter/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”large” stretch=”no” shape=”round” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]خرید اینورتر[/fusion_button]

 

نصب مقاومت ترمز اینورتر

در هنگام خرید اینورتر حتما به این مسئله توجه داشته باشید که آیا احتیاج است برای بار متصل شده مقاومت ترمز تهیه شود یا خیر؟.چون این مسئله بسیار ضروری است. اگر در عملکرد یک دستگاه نیاز به توقف آنی باشد و این مسئله بسیار حیاتی باشد که بار حتما در همان لحظه متوقف شود تا از خسارات جانی و مالی جلوگیری کند. از کاربردهای دیگر مقاومت ترمز، برای جلوگیری از بازگشت جریان به لینک dc است. مقاومت ترمزها مورد نیاز را معمولا با توجه به توان اینورتر و طبق پیشنهاد سازنده‌ی دستگاه به ترمینال‌های مربوطه وصل می‌کنیم.

مشاوره خرید اینورتر

تعداد ورودی/خروجی مورد نیاز برای تنظیمات:

نیاز خود به تعداد ورودی خروجی‌های کنترلی را قبلا از خرید حتما در نظر بگیرید. یکی از کارایی‌های مفید اینورترها در این است که می‌توان از طریق پورت هایI/O، به راحتی بتوان آن‌ها را با توجه به نیاز کاربری با سیستم های کنترلی تلفیق کرد. سیستم‌های کنترلی شامل شاسی‌ها، پی ال سی و… می‌باشد.

بررسی دقیق پروژه و نیازهای پروژه هنگام خرید اینورتر

هر اینورتر را می‌توان، با توجه به مدل و سطح تکنولوژی به کار رفته در آن، از طریق کارت‌های توسعه دهنده، شامل کارت های ورودی خروجی آنالوگ و دیجیتال، کارت‌های شبکه و…کارت انکودر و.. کارت تزریق، کارت پمپ و….  توسعه داد به همین منظور توصیه می‌شود قبل از خرید دستگاه، از تمامی جهات به بررسی پروژه خود بپردازین تا ببینید، به چه کارت های توسعه دهنده ای احتیاج دارین تا خریدی با اطمینان و درست انجام دهید.

اینورتر قیمت مناسب

 

مد های کنترلی اینورتر

قبل از خرید در انتخاب مد کنترلی اینورتر خود بسیار دقت کنید. قبل از انتخاب مد کنترلی اینورتر ابتدا باید نوع کاربری را مشخص کنید.

سه نوع مد کنترلی اینورتر عبارت است از کنترل V/F، کنترل برداری حلقه بسته با انکودر، کنترل برداری بدون سنسور، در هر مد کنترلی یک سری ویژگی خاص وجود دارد که با توجه به نیاز شما می‌توانید روی آن مد درایو را تنظیم کنید، برای مثال مد کنترل برداری حلقه بسته نظارت بسیار دقیقی روی گشتاور دارد. اگر در کاربری خود نیازمند کنترل دقیق سرعت می‌باشید با توجه به جدول پارامترهای درایو که در کاتالوگ هر دستگاه شرح داده می‌شود می‌توانید مد کنترلی مد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

مد کنترلی مناسب برای اینورتر

 

بیشتر بخوانید: تعمیر اینورتر

شرایط محیطی حاکم بر محل مورد استفاده درایو :

به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه حتما توجه کنید، رطوبت و دمای هوا یا ارتفاع از سطح دریا می‌تواند در نحوه کارکرد و راندمان اینورتر تاثیر زیادی داشته باشد. اگر به شرایط جغرافیایی مانند ارتفاع از سطح دریا و رطوبت توجه نکنید. دستگاه نمی‌تواند خروجی مناسبی به شما بدهد.

توصیه‌های مهم نصب و راه‌اندازی قبل از خرید اینورتر:

به توصیه‌های لازم جهت نصب و راه اندازی و شرایط محیطی توجه شود:

هنگام نصب دستگاه کنترل دور موتور و راه اندازی آن باید به نکات ایمنی توجه نمود.

نصب و راه اندازی درایو باید توسط یک فرد آشنا به مسائل اینورتر انجام شود و دارای مهارت فنی برقی باشد. به هشدارهای داده شده از طرف سازنده توجه نمود.

در هنگام حمل دستگاه باید دقت شود، چرا که حمل نامناسب می‌تواند موجب آسیب به درایو شما گردد. به عنوان مثال، برای دستگاه‌های توان بالا، حتما در جابجایی باید با ماشین های حمل مخصوص این کار صورت گیرد. تا هنگام جابجایی به اینورتر آسیب وارد نشود.

توجه به سیستم ارت و تنظیم پارامترها

یکی از مواردی که قبل از نصب دستگاه بسیار قابل اهمیت است این است که از استاندارد بودن وضعیت سیستم ارت،اطمینان کامل پیدا کنید. زیرا تمامی تجهیزات و درایو و موتور باید به سیستم ارت متصل گردند. هنگام اتصال برق به دستگاه، از دست زدن به قطعات داخلی و ترمینال‌های ورودی خروجی خودداری کنید. هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بار بیاید و تنظیمات پارامترها با دقت و متناسب با نیاز انجام گیرد. از تغییر پارامترهایی که با آن‌ها آشنایی ندارید بپرهیزید و هنگام تنظیمات ابتدا مقادیر نامی پارامترهای موتور را وارد نمایید تا سایر تنظیمات و حفاظت‌های موتور متناسب با آن‌ها انجام گیرند.

 

1 نظر در “مشاوره خرید اینورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *