خدمات پس از فروش

فیلتر EMC و کاربرد آن در اینورتر

فیلتر EMC و کاربرد آن در اینورتر

با پیشرفت تجهیزات الکترونیکی در محیط‌های صنعتی، خانگی، اداری و غیره، نمی‌توان از بر هم کنش این دستگاه‌ها بر یکدیگر و ایجاد تداخلات صرف نظر نمود.

قطعاتی که تغییرات فرکانس روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، می‌توانند عامل ایجاد میدان‌های الکتریکی، مغناطیسی یا الکترومغناطیسی باشند.

در صورت قوی بودن، این میدان‌ها با دستگاه‌های دیگر تداخل کرده و اثرات نامطلوبی در سیستم الکتریکی ایجاد می‌کنند.

 

فیلتر EMC

 

گاهی این تداخلات در محیط‌های صنعتی به اندازه‌ای می‌شود که کارکرد دستگاه‌ها و تجهیزات را تحت تاثیر شدید قرار می‌دهد. سازگاری الکترومغناطیسی دستگاه‌ها که با نام EMC معروف است. EMC توصیفی از نحوه عملکرد دستگاه در محیط آلوده به نویز الکترومغناطیسی است.

در واقع سازگاری الکترومغناطیسی یعنی دستگاه، بتواند در یک محیط با سطح نویز مشخص، به درستی و با قابلیت اطمینان بالایی کار کند و نباید باعث تولید EMI در حدی شود که عملکرد دستگاه‌های دیگر را دچار اختلال کند.

برای کاهش نویزها و جلوگیری از تاثیرات آن، کابل‌های آنالوگ و فرمان را در یک محفظه جداگانه نزدیک به درایو قرار دهید. سعی کنید کابل‌های قدرت ورودی و خروجی را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. از پیچ و تاب خوردن کابل‌ها با استفاده از گیره‌های نگه دارنده جلوگیری شود.

سنسورها، کنتاکتورها، رله‌ها و سایر تجهیزات مربوطه باید در کابینت الکتریکی با اجزای مهارکننده تداخل الکتریکی و الکترومغناطیسی مناسب ارائه شوند.

از فیلترهای EMI که معمولا از ترکیب سلف و خازن ساخته می‌شوند، برای حذف تداخلات امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌شود. این فیلتر در حذف نویزهای الکترومغناطیس برای اینورترهای صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *