خدمات پس از فروش

الکترو موتور دالاندر چیست؟

الکتروموتور دالاندر چیست؟

الکتروموتور دالاندر به موتور های القایی دو سرعته گفته می شود که معمولا یکی از این سرعت‌ها دو برابر دیگری می‌باشد. یعنی اگر سرعت دور کند  rpm1500 باشد سرعت دور تند  rpm3000 می‌باشد. در این الکتروموتور ها از یک سیم پیج برای دو سرعت استفاده می‌شود که نسیت سرعت‌ها ½ است به طور مثال، موتورهای سه فاز دالاندر در فرکانس 50 هرتز (4و 2 قطب)، با سرعت (3000و1500 دور) (8 و 4 قطب) با سرعت (1500 و 750 دور) و موتور (12 و 6 قطب) (1000 و 500 دور) موجود است.

پلاک الکتروموتور دالاندر

یکی از راه‌های شناخت الکتروموتور دالاندر توجه به سرعت و همچنین تعداد قطب‌هایی است که روی پلاک نوشته شده است که باز هم نسبت فوق در آن می باشد. فقط قطب‌ها با سرعت نسبت عکس دارند، یعنی تعداد قطب‌های کم مربوط به سرعت کم است. همچنین در برخی موارد بر روی پلاک الکترو موتور حالت λλ/Δ نشان داده شده که نشان می دهد این یک موتور دالاندر است. بنابراین موتور های دالاندر به موتورهایی اطلاق می‌شود که بتوان با تغییر در اتصالات سیم پیچی آن از دو سرعت استفاده کرد که دور تند را اصطلاحا ستاره دوبل می‌نامند و به دور کند، مثلث گفته می‌شود.

 

الکتروموتور دالاندر

 

[fusion_button link=”https://prd.derakhsheshco.com/category/automation-industrial/electric-motor/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”large” stretch=”no” shape=”round” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]خرید الکتروموتور[/fusion_button]

تخته کلم الکتروموتور دالاندر

این فقط نحوه چیدمان اتصالات در سیم پیچی هاست. با توجه به شکل حالت ستاره دوبل (λλ)، خواهید دید سیم پیچی‌ها از دو نقطه به هم وصل می‌شوند. چرا که ما شش گروه سیم پیچ خواهیم داشت، بنابراین از آن‌جایی که سیم پیچ‌ها به هم متصل هستند، بنابراین شش سر کلاف خواهیم داشت که در حالت ستاره دوبل سه سر کلاف با کنتاکتور اتصال کوتاه می شوند و سه سر کلاف توسط کنتاکتور دیگری به برق وصل می شوند.

مدار الکتروموتور دالاندر

الکتروموتور دالاندر

 

تخته کلم دالاهو

نقشه مدار فرمان و قدرت موتور دالاندر

برای راه اندازی این موتور کافی است، تنها یکی از از سه سر کلاف ها را به برق وصل کنید و سه سر دیگر به جایی وصل نشود پس می‌توان حدس زد که در مدار قدرت یک موتور دالاندر سه کنتاکتور استفاده می‌شود. این سه کنتاکتور برای یک مدار دالاندر لازم است. همچنین یک فیوز در سر راه فاز ورودی مجموعه و دو عدد بی متال. چرا که در حالت ستاره دوبل دو کنتاکتور در مدار خواهند بود و در مسیر خروجی کنتاکتور k1 یک بی متال قرار می دهیم، همچنین یک بی متال دیگر در مسیر خروجی کنتاکتور k3 قرار خواهیم داد که در شکل مدار قدرت، به نمایش در آمده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *