خدمات پس از فروش

مدل‌های درایو زیمنس

مدل‌های درایو زیمنس به دو دسته ی اینورترهای قدیمی و اینورترهای با فناوری جدیدتر تقسیم می‌شود. مدل‌های قدیمی اینورتر های زیمنس، شامل مدل‌های SIMODRIVE (6SN11) و SIMOVERT و MASTERDRIVE می‌باشد. از سری درایو های قدیمی هستند که دیگر به ندرت در بازار استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی کارایی درایوها قدیمی و جدید مدل‌ها در صنعت می‌پردازیم.

درایوهای مدل SIMOREG:

این درایوها مخصوص راه اندازی موتورهای DC می‌باشند. از این درایو ها چندین نسل تولید شد و هر نسلی پیشرفته‌تر از سری قبل شده است. نسل آخر کارت کنترلی دیجیتال قابلیت پروگرام را دارا بوده و قابلیت کنترل فیدبک با انکودر افزایشی یا تاکو را دارا می‌باشد. کارت کنترلی سری آخر دیجیتال CUD1  می‌باشد.

این درایوها نیز منسوخ شده اما در ایران در بسیاری از صنعت‌ها، همانند نیروگاه‌ها برای سیگنال تحریک ژنراتورها و نیز صنایع لاستیک سازی و میکسرهای بزرگ همچنان استفاده می‌شود. جایگزین این درایوها، درایوهای SINAMICS DCM که مخصوص راه اندازی موتورهای DC است وارد عرصه بازار شده است.

 

SIMOREG

اینورترهای مدل MICROMASTER:

این نوع درایوها در چند سری تولید شده است. آخرین ورژن آن‌ها سری 400 می‌باشد. که اکثرا همگی با آن آشنا هستند. از سری 400 سه مدل بیشتر در صنعت استفاده شده است و یا همچنان استفاده می‌شود:

مدل MICROMASTER 420:

این نوع درایوها فقط قابلیت کنترل در مد V/F را دارند. فقط یک آنالوگ ورودی و خروجی دارند. فقط یک آنالوگ ورودی و خروجی دارند. قابلیت اضافه کردن کارت انکودر دارد اما مد کنترلی، همان V/F می‌باشد. به صورت PID هم می‌توان یک سیگنال را کنترل کند مثلا سنسور فشار یک سیال را به آنالوگ ورودی دهیم و ست پوینت را ثابت از ورودی کی پد تعریف کنیم و درایو یک پمپ را کنترل کند. بیشترین استفاده این سری در پمپ‌ها، فن‌ها و کانوایرهای ساده و سبک و برخی کارها که گشتاور راه اندازی بالا ندارند می‌توان از این سری استفاده کرد. جایگزین این اینورترها، اکنون درایوهای V20  زیمنس می‌باشد.

شبکه کنترلی پروفیباس، CAN و مدباس تحت پروتکل USS را دارند.

مدل MICROMASTER 430:

همه ویژگی‌های سری 420 را دارد، با این تفاوت که دو آنالوگ ورودی و خروجی دارد و دیجیتال ورودی و خروجی بیشتری دارد. و تنها مدی که این درایو با آن می‌تواند کنترل انجام دهد. مدل V/F است.

مدل MICROMASTER440:

این درایو زیمنس دو آنالوگ ورودی و خروجی دارد. مد کنترلی V/F و VECTOR ENCODER LESS و VECTOR WITH ENCODER  را پشتیبانی می‌کند. برای کارهایی که برای گشتاور راه اندازی بالا احتیاج دارد، مناسب است. قابلیت کنترل TENSION را نیز دارد.

چون می‌تواند با آنالوگ ورودی دوم رفرنس، گشتاور را نیز به درایو دهیم. و می‌تواند بسیار مناسب برای صنعت چاپ و بسته بندی و ریسندگی و بافندگی و صنعت کابل سازی و صنایعی که برای کنترل کشش استفاده می‌شود باشد.  این مدل فقط موتورهای آسنکرون را راه اندازی می‌کند.

شبکه‌های پروفیباس، CAN و مدباس تحت پروتکل USS را پشتیبانی می‌کند. این درایوها هم در کشور های دیگر استفاده نمی‌شوند، اما همچنان در صنعت ایران استفاده می‌شود. جایگزین این درایوها سری G120 در اینورترهای سری سینامیکس می‌باشد.

 

اینورتر زیمنس

 

درایوهای نسل جدید زیمنس سینامیکس SINAMICS:
  • درایوهای سری V
  • درایوهای مدل V20 سینامیکس

این اینورتر ها فقط مدل V/F را پشتیبانی می‌کند و می‌توان PID سنسور آنالوگ، برای مثال فشار سیال را انجام داد.

نرم افزاری را پشتیبانی نمی‌کند و پارامترها را می‌توان از طریق کی پد، یا ماژول WIFI  از طریق WEB SERVER‌ تغییر داد.

شبکه مدباس استاندارد و شبکه RS485 تحت پروتکل USS را پشتیبانی می‌کند.

استفاده این درایوها در راه اندازی پمپ‌ها، فن ها و کانوایرهای ساده و کارهای سبکی که گشتاور راه اندازی بالا نمی‌خواهند، می‌باشد.

 

اینورتر تکفاز زیمنس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *