خدمات پس از فروش

تعمیر اینورتر وکن

برای تعمیر اینورتر وکن بهتر است که اول با تاریخچه شرکت تولید کننده این اینورتر آشنایی بیشتری داشته باشیم و همچنین محصولات این کمپانی در بازار بهتر بشناسیم.

شرکت وکن (VACON):

این کمپانی ابتدا در سال 1993 در شهر Vaasa و در کشور فنلاند تاسیس و پایه گذاری شد. شرکت وکن از همان ابتدا با شیوه R&D شروع به فعالیت کرد و با توجه به نیاز های صنعتی دست به طراحی و تولید محصولات تولیدی خود زد. این برند فنلاندی در ابتدا به طراحی و تولید اینورتر ها و درایو های صنعتی زد. در اوایل مسیر کاری VACON، محصولات این کمپانی تنها در همان کشور به فروش می‌رسیدند. اما با گذر زمان این کمپانی به ایجاد همکاری با تولیدکنندگان در کشور های دیگر کرد و نیز نمایندگی‌های تولید و فروش متعددی در کشور های مختلف جهان راه اندازی کرد.

امروزه این کمپانی در حال همکاری با بیش از 90 کشور در تمامی نقاط جهان می‌باشد. کمپانی وکن امروزه در بیش از 30 کشور در جهان نمایندگی‌های فروش تاسیس کرده تا محصولات و تولیدات خود را به راحتی و به آسانی در بازار جهانی عرضه کند و به فروش برساند. همچنین در بیش از 90 کشور، این کمپانی نمایندگی‌های تولید داشته و یا با کارخانه های کوچک‌تر برای تولید محصولات خودش همکاری می‌کند. اینورترهای وکن محصول شرکت وکن می‌باشد این شرکت فنلاندی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات اتوماسیونی، موتور و اینورتر می‌باشد.

از این‌رو این درایو همواره با راه حل‌های مختلف مطابق با نیاز مصرف کننده، قدرتمند و متفاوت عمل کرده است.

 

تعمیر اینورتر وکن

 

 

تعمیر اینورتر وکن

 

مدل‌های مختلف VACON در ایران:

محصولات اینورتر شرکت VACON در ایران، در سه گروه زیر ارائه می گردند.

  • مدل NXL
  • مدل NXS
  • مدل NXP

 

تعمیر اینورتر وکن

 

تعمیر، نصب و راه اندازی اینورتر و سافت استارتر:

گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک با داشتن کادری مجرب، با تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیر اینورتر و سافت استارتر کمک شایانی به صنعت نموده است. این شرکت مطابق با استاندارد های روز دنیا خدمات خود را به مشتریان ارایه می دهد. هم اکنون این شرکت در حال همکاری با معادن، صنعت سیمان، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع فولادی، صنایع كاغذ و بسته بندی، آب و فاضلاب و … می باشد.

شرکت فنی مهندسی درخشش الکتریک با متخصصین با تجربه در زمینه آموزش، نصب، راه اندازی و پارامتر دهی و تعمیر اینورترها و سافت استارترها و همچنین با برگذاری دوره های آموزشی در داخل شرکت و محل کارخانجات، گامی بلند در جهت رشد و ارتقای صنایع کشور برداشته است.

 

خطاهای رایج اینورتر های وکن:

 

  • خطای اضافه جریان OVER CURRENT
  • خطای اضافه ولتاژ    OVER VOLTAGE
  • خطای ارت    EARTH FAULT
  • افت ولتاژ    UNDER VOLTAGE
  • بالارفتن دما     OVER HEAT
  • قطعی در فاز ورودی    INPUT LINE SUPERVISION
  • قطعی در فاز خروجی  OUTPUT PHASE

تعمیر اینورتر وکن

 

اینورترهای VACON تعمیر، نصب و راه اندازی شده توسط گروه فنی مهندسی درخشش الکتریک

 

اینورتر، یکی از دستگاه‌های مهم صنعتی در خطوط تولید هر کارخانه صنعتی می‌باشد. به دلیل اینکه تعمیر اینورتر، احتیاج به تخصص و اطلاعات فنی الکترونیکی دارد. بهتر است حتما دستگاه را برای تعمیرات، به افرادی با تجربه و با دانش الکتریکی بالا تحویل دهید، اگر یک قسمت درایو به وسیله شخصی بدون تجربه، انجام شود، ممکن است باعث خرابی الباقی بردهای الکترونیکی و قطعات شود، که همین قضیه باعث خرابی بعضی قطعات و حتی فیبره شدن بردهای الکترونیکی داخلی درایو شود. و دیگر این صدمات قابل تعمیر نباشد.

یکی از عوامل مهم در حفاظت دستگاه اینورتر VACON از خرابی این است که حتما به توان باری که قرار است به درایو متصل شود توجه کنیم و درایو را متناسب با توان موتور و کاربری مورد استفاده انتخاب کرد. هنگامی که موتور متوقف شد و یا اینکه نمایشگر درایو خاموش شد، حتما برق ورودی دستگاه را قطع کنید. تا زمانی که اقدامات لازم در بخش قدرت را انجام نداده اید نباید اینورتر را به برق وصل کنید.

در صورتی که یک اتصال کوتاه در بخش قدرت وجود داشته باشد و شما اینورتر را برق دار کنید ممکن است دچار حادثه شوید. همچنین آسیب جدی به اینورتر و تجهیزات دیگر وارد شود. پس مراقب باشید. قدم بعدی موتور را از درایو جدا کنید. با شخصی که به تعمیرات اینورتر و خطاهای پارامتری درایو ها آشنایی دارد تماس بگیرید و خطاهایی که در نمایشگر دیده شده را اعلام کنید تا راهنمایی بیشتر به شما داده بشود.

 

تعمیر اینورتر VACON در کارگاه درخشش الکتریک:

 

  1. اینورتر وکن مدل NXS
  • توان 250KW

نحوه تعمیر و برطرف کردن علل خرابی اینورتر وکن :

پس از انتقال دستگاه به تعمیرگاه  کارشناسان فنی مجموعه ما با انجام تست اولیه ورودی و خروجی  از درایو، متوجه شدند که خروجی igbt سوخته است. پس از تعمیر درایور اینورتر و چک کردن  متقارن بودن پالس‌های خروجی، igbt تعویض و درایو با موتور تست شد. اینورتر به وسیله کارشناسان ما مجددا در محل کارخانه تست شد. راه اندازی با بار در محل کارخانه انجام گرفت.

 

 

تعمیر اینورتر وکن

تعمیر اینورتر وکن

 

بیشتر بخوانید: الکتروموتور چیست؟

 

 

2. تعمیر اینورتر وکن مدل nxl

  • توان کاری  7.5 کیلووات

اقدامات برای تعمیر درایو وکن ارسالی به کارگاه:

بعد از ورود و انجام تست های اولیه از درایو متوجه شدیم که ایراد دستگاه از قسمت ورودی و بخش تغذیه درایو بود، همچنین مدار یکسوساز درایو نیز سوخته بود ، معمولا این خرابی ها به دلیل سهل انگاری یا عدم دقت کافی به برق ورودی درایو و شل بودن اتصالات کابل ها اتفاق می افتد. البته شرایط بد محیط کاری نیز و نبود سرویس دوره ای نیز باعث تشدید این دسته از خرابی ها می‌شود.

بعد از جمع کردن و بستن قاب ها و بدنه کنترل فرکانس nxl از درایو تست راه اندازی با الکتروموتور گرفته شد و بعد از آن برای ارسال به مشتری هماهنگی های لازم انجام گردید.

 

تعمیر اینورتر وکن

 

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

02174208000 داخلی 123

 

3. تعمیر اینورتر وکن

  • توان:11 کیلووات مدل NXL

شرح تعمیر درایو:

  • تعمیر  برد داریور، تعمیر سویچینگ، تعمیر cpu اینورتر وکن

بعد از جمع کردن درایو، تست راه اندازی با الکتروموتور گرفته شد. و با مشتری هماهنگی و ارسال گردید.

 

تعمیر اینورتر وکن

  • تعمیر اینورتر وکن 22kw
  • مدل acs550

شرح تعمیر اینورتر:

تعمیر لینک dc و قسمت ترمینالهای ورودی درایو

4. تعمیر اینورتر vacon nxl

  • توان 7.5 کیلووات

شرح تعمیر:

  • تعمیر تغذیه
  • تعمیر درایور
  • تعویض IGBT
  • تعویض فن ها

 

 

 

 


مطالب مرتبط بیشتر در تعمیرات اینورتر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *